Co dělat po vytáhnutí zubu

• Po vytažení zubu se běžně objevuje pooperační bolest, případně otok. Pro zmírnění těchto jevů je vhodné si ještě před odezněním anestezie (znecitlivění) vzít běžný lék na bolest( Aulin, Ibalgin) a chladit tvář v místě zákroku(např. pytlíkem z mrazáku zabaleným do utěrky, naprosto nevhodný je morký kapesník!!!). Případný otok se začíná vstřebávat nejčastěji už druhý den po výkonu, bolest bývá bez problémů zvládnutelná běžnými volně dostupnými analgetiky. V případě, že se otok nebo bolest zvětšují, kontaktujte svého lékaře.

• V den zákroku a den následující nevyplachujte ústa a nekloktejte, abyste nenarušili vznik krevní sraženiny v ráně, která je velmi důležitá pro bezproblémový průběh hojení.

• Pokud by krvácení po vytáhnutí zubu přetrvávalo nebo se objevilo delší dobu po zákroku, skousněte čistý kapesník. Pokud by krvácení ani tak neustávalo, kontaktujte svého lékaře. Narůžovělá slina i dva dny po zákroku je normální a není důvodem ke znepokojení.

• Minimálně 24 hodin po zákroku nekuřte.

• Vyhýbejte se dráždivým jídlům a horkým nápojům( nechte vychladnout), nepijte alkohol

• Dodržujte pečlivě ústní hygienu

• V den výkonu se vyhýbejte větší fyzické námaze, sportu, nevhodné je i zvedání těžkých těles či saunování.

• V období po náročnějších zákrocích se může pacient cítit unavený a mít zvýšenou teplotu.  Pokud se objeví horečka nad 38,0°C, kontaktujte svého lékaře.

• Někteří pacienti mají v ústech po zákroku stehy, v takovém případě je nutné několik dnů kousat na druhou stranu a jíst měkčí stravu, aby nedošlo k jejich potrhání.